Pazar, Ekim 17, 2010

İmanın şartları; 1 örümcek adama inanmak 2...


Pek duyarlı olamıyorum ben. Yazıyorlar çarşaf çarşaf, fırtbook profillerinde paylaşıyorlar falan hatta insanlar; otizme karşı duyarlı olun, kansere karşı duyarlı olun falan filan. Olamıyorum ben, yani bilemiyorum, beceremiyorum herhalde. Yanağını mı okşamak gerekir otizmin, kanseri bir şey anlatırken dikkatle dinlemek, yaşıtınmış gibi ciddiyetle yanıtlamak mı gerekir, çözemiyorum. Mesela çok dalga konusu oldu bende “kalbini sev, kırmızı giy” kampanyası. Hergün kırmızı giydim seviyorum ne yapayım, bir gün yanlışlıkla mor giydim, o gün de seviyorum baktım, kafam karıştı. Neyse efendim konuyu dağıtmayalım, her ne kadar otizme karşı nasıl duyarlı olunacağını çözemediysek de nasıl olunmayacağını bugün itibariyle görmüş bulunuyoruz.

Bilindiği gibi ülkemizde zihinsel engelliler için özel eğitim kurumları var, bunların alanlarına göre özel olarak uzmanlarca hazırlanmış müfredatları, eğitim metotları var. Normal olanı da bu zaten, buraya kadar bir terslik yok. Yalnız bizim Talim Terbiye, ya son dönemlerde can sıkıntısı fazla diye ya da bunlar bilmez biz biliriz diye diye otistikler için özel olarak eğitim veren kurumların müfredatında değişikliğe gidip haftalık beden eğitimi- spor ders saatlerini düşürerek o saatlerin yerini din dersiyle doldurma yoluna gitmiş.

Uzmanlar somut konuları bile anlamakta oldukça güçlük çeken otistiklerin din gibi soyut bir konuyu nasıl anlayacaklarını sorguluyorlar, bu işin ciddi kısmı tabii, biz uzman değiliz. Ben sabahtan beri içinden çıkamıyorum, hangi şakaya vuracak olsam konuyu ayrı bir duvara tosladım. Ama yine de sormadan edemiyorum; yahu yağmur adama imanın şartlarını nasıl öğreteceksiniz, hadi öğrettiniz, niye öğreteceksiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder