Pazar, Ekim 24, 2010

En güzeli 'Tipitip' askerlik

Benim de canı yanan arkadaşlarım var bu askerlik mevzusundan. Ben yaptım geldim tuzum kuru açıkçası. Yine de bu belirsizliğin beklentileri olan insanlar üzerinde olumsuz etkileri olduğunu düşünüyorum. Son 1 yılda artık neredeyse her ay, ondan önce de daha seyrek olmakla beraber mütemadiyen bu askerlik meselesi pişirilip pişirilip önümüze koyuldu. Politikacıların attığı adımlarda alt metinleri okuma konusunda becerikli görürüm kendimi. Onlar ‘Ankara’ derken aslında ne demek istediklerini, ‘kuzeyi’ gösterirken ne yönü gizlemek istediklerini görebilen bir içgüdüm olduğuna inanıyorum.

Anlayamadığım, göremediğim şeylerden biri şu askerlik meselesini niye temcit pilavına çevirdikleri. Yani TSK ile böyle bir çalışma yapıyor olabilirsin, bir niyetin olabilir ve süre üzerinden pazarlık yürütüyor olabilirsin, peki bitmemiş bir pazarlığı neden sürekli kamuoyu gündemine taşır insancıkları şaşkın ördeğe çevirirsin? Maksat TSK üzerinde kamuoyu baskısı yaratmak ve bu yolla pazarlıklarda avantaj elde etmekse bir tarafınızla gülüp geçiniz. Olmaz o iş.

Tek tip askerlik, çok fit askerlik derken resmen tik sahibi ettiler insanları. Amaç askerlik süresi mevzusunun doğrudan ilgilendirdiği halihazırda silah altında olan 1 milyona yakın, hazır durumda olan başka milyonlarca gencin beynini mıcıklamaksa, başarıyorlar. Aptala dönmüş onlarca insan var çevremizde, vurgun yemiş gibi bir o habere bir bu habere inanıp cücük kadar hakim oldukları geleceklerini planlamaya çalışıyorlar. Milyonlarca tazecik insanın beynini sündürdüler, amaç buysa, ‘görev tamamlandı.’

Benim önerim ‘Tipitip askerlik’ olması yönünde. Bizim kuşak ve yukarısı herkes hatırlar kendisini. Bilgisayarlı analizler yapılsın, tipi Tipitip’e tutanlar askere alınsın, tutmayanlar da işine gücüne baksın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder